Společnost ASIANA/Letuška.cz by loňský rok z mnohaleté firemní historie nejraději vymazala. Stejně tak by to s chutí udělaly všechny subjekty, které spadají do oblasti cestovního ruchu. V polovině února uzavřela letecké spojení se světem Čína. Uzavírka celosvětového leteckého provozu vyvrcholila v polovině března. Od té doby se pracovníci společnosti ASIANA přeškolili na záchranáře a nyní převážnou část jejich práce zabírají refundace zrušených letů a komunikace se zklamanými klienty. Frekvence leteckých spojů se stále nachází na úrovni 10–15 % minulých let.
Češi loni u Letušky nakoupili letenky do celkem 836 destinací po celém světě. Nejvíce letenek se prodalo do Prahy. Jednalo se zejména o návraty v začátku pandemie. Další v pořadí byly Paříž, Kyjev a Amsterdam. Z dálkových destinací vedla Dubaj, za ní Male a Denpasar.
Pouze dva cíle cest zaznamenaly meziroční nárůst poptávky, a to řecká Preveza, kam se cestovalo v létě, a Zanzibar, kam Češi mířili na podzim.
„Od roku 2020 budou na dlouhou dobu patřit do povinné výbavy cestujících ochranné pomůcky – roušky, negativní testy a od tohoto roku již nepochybně také očkovací průkazy. S nadějí a optimismem vyhlížíme dobu, kdy bude očkování na COVID-19 dostupné. Naši klienti zejména z korporátní sféry budou nepochybně mezi prvními, kdo o očkování projeví zájem,“ říká Josef Trejbal, ředitel letenkového portálu Letuška.cz
„Očekáváme, že dokumentační stránka očkování, tedy očkovací průkazy, ať již v podobě tištěné nebo digitální, budou mít dostatek ochranných prvků a budou odolné vůči zneužití. Domníváme se, že by pokusy o jejich padělání měly být postaveny na roveň trestného činu věřeného ohrožení, ne-li přímo k pokusům o teroristický útok. K tomu, co jsme prožili v roce 2020, se již nechceme vracet,“ dodává Trejbal.
Letecké společnosti se snaží povzbudit poptávku nejen nízkými cenami, průměrná cena klesla o tři tisíce, ale také změkčením podmínek. Změny termínů zdarma byly dříve umožňovány pouze u dražších tarifů. Dnes jsou flexibilní pravidla stále běžnější a týkají se letenek na lety většiny leteckých společností, jako jsou ČSA, Smart Wings, Turkish Airlines, Lufthansa, Air France, KLM, QATAR Airways, EMIRATES, British Airways a dalších. V nabídce specializovaných prodejců letenek je také cestovní pojištění, které zahrnuje výlohy na léčení nebo zrušení cesty z důvodu onemocnění COVID-19 nebo znemožnění návratu kvůli karanténě.
„Věříme v oživení cestovního ruchu a jsme připraveni mu vyjít vstříc právě i výhodnějšími podmínkami letenek. Očkování přispěje k tomu, že cestovní omezení nebudou potřebná a od léta očekáváme strmý růst zájmu o letenky,“ uzavírá Trejbal.
O společnosti ASIANA a portálu Letuška.cz
Společnost ASIANA byla založena v roce 1993. Její portál Letuška.cz byl spuštěn v roce 2001 jako první on-line prodejce letenek v České republice a střední a východní Evropě. Letuška.cz se stala prvním úspěšným startupem ve svém oboru v ČR a naučila Čechy nakupovat letenky přes internet. ASIANA patří rovněž mezi nejvýznamnější poskytovatele cestovních služeb pro korporátní klienty. Divize ASIANA MICE se věnuje organizaci eventů, konferencí, teambuildingových aktivit pro tuzemské firmy, nadnárodní korporace i zahraniční subjekty. Jazykové pobyty a studium v zahraničí ASIANA nabízí prostřednictvím portálu Study.cz.
Nové projekty vzniklé v době pandemie:
HRshop.cz – nástroj a administrativní servis pro korporátní klienty,
MedBooker.com – specializovaná platforma pro zajištění prémiové lékařské péče.
Postupem času a vývojem trhu rozšířila své působení i do oblasti administrativní správy a služeb organizačně hospodářské povahy.
Za dobu své působnosti získala řadu ocenění. Jsou trvalým závazkem vůči klientům i spolupracovníkům.
Napište nám zprávu